Museumnacht Amsterdam

Een avond in het museum! Samen met SCOTCH & SODA organiseren we deze Museumnacht special.

Stap op zaterdag 5 november de digitale poorten van Nxt Museum binnen. Dompel je onder in de nieuwste tentoonstelling UFO – Unidentified Fluid Other, en feest tot diep in de nacht op (en in) een kunstwerk van 370 m².

Tijdens jouw reis door de tentoonstelling trek je de collectie van digitaal mode-collectief The Fabricant aan, zwaai je naar je LED-licht evenbeeld in de installatie van Ksawery Kirklewski, en leer je nieuwe moves van de virtuele vogue-dansers van Jacolby Satterwhite. Ontdek in deze tentoonstelling, gecureerd door Bogomir Doringer, je digitale zelf in een tocht van mens naar online superheld en open jezelf voor alle digitale lagen die jouw gezichtsuitdrukking, houding en perceptie kunnen transformeren.

Tot 2:00, kan je bij ons feesten op (en in) een 370 m2 groot kunstwerk, die tot stand is gekomen vanuit een interdisciplinaire samenwerking tussen een visuele-en muziekkunstenaar – speciaal ontwikkelt binnen het artist in residence programma van Nxt en Amsterdam Dance Event.

Geniet van een Club Soda cocktail, ontdek lokale DJ’s en verzamel tijdens je reis digitale herinneringen in de vorm van POAPs (gratis NFTs). Speciaal voor Museumnacht 2022 is er een POAP ontwikkelt die je alleen op 5 november aan je collectie toe kan voegen.

Dompel je onder in een andere wereld tijdens deze Museumnacht.

Event format:

Museumnacht