Amsterdam Open Air
Digitale kunst gecureerd door Nxt Museum

We zijn enthousiast om deel uit te maken van het gloednieuwe digitale kunstprogramma tijdens Amsterdam Open Air deze zomer.

In samenwerking met het festival heeft Nxt Museum opkomende makers geselecteerd die geluid, beweging en visuele elementen integreren om ongelooflijke visuele kunstwerken te leveren.

Gecureerd door Nxt Museum, zullen de visuele kunstenaars Balfua, Post Neon en DEFRAME werken tonen op de totemische LED-torens van het Open Air-podium op zaterdag en zondag, tijdens sets van het Italiaanse technoduo Fideles en de energieke Nederlandse selector JAEL.

Daarnaast mag je het interactieve werk van Roelof Knol niet missen, waar je kunt dansen met je reflectie in het Waterside-gebied van het festival.

Zaterdag 1 juni:

Fideles met visuele kunst door Balfua en Deframe