Young Professionals Programma
Young Professionals programma tijdens Amsterdam Art Week

Van 17 t/m 27 juni 2021 is Amsterdam Art Weekend deze editie een omvangrijke Art Week. Dit jaar deed Nxt Museum mee met twee evenementen in onze educatie- en tentoonstellingsruimte Nxt Lab.

We nodigden de Young Professionals van Amsterdam Art uit voor een bijzondere avond in het museum, met als middelpunt het nieuwste werk in de tentoonstelling Shifting Proximities: Zoom Pavilion (2015). De interactieve video-installatie is gemaakt door Rafael Lozano-Hemmer in samenwerking met Krzysztof Wodiczko. Het benadrukt de alarmerende aanwezigheid van toezichtssystemen met een ecosysteem van 12 camera’s en gezichstherkenningstechnologie. Elke bezoeker wordt op een levensgroot scherm geprojecteerd en geanalyseerd in verhouding tot de andere bezoekers in de ruimte. Is jouw afstand tot de ander verdacht? Zoom Pavilion maakt het zichtbaar.

Datum:

17 - 27 June 2021